قالیشویی در زعفرانیه

به گزارش خبرگذاری فردا نیوز که به شرح زیر است:

قالیشویی در زعفرانیه از گذشته های بسیار دور رواج داشته است و افرادی با در دست داشتن ابزارهای مخصوص قالیشویی به درب خانه ها می آمده اند و قالی ها را شستشو می دادند. اما امروزه که شهرها و محله ها بزرگتر شده اند و اکثر منازل آپارتمانی شده اند، عملیات شستشوی قالی با مشکل مواجه شده است و دیگر در خیابان ها و کوچه ها نمی توان قالی را شستشو داد. قالیشویی در زعفرانیه نیز بر این اساس پیشرفت کرده است و امروزه توسط کارگاه های مختلف و با دستگاه های اتوماتیک انجام می شود. قالیشویی در زعفرانیه با اصول و قواعدی به همراه است که مسلماً پیرو درخواست ها و نیازهای مردم ساکن این منطقه از تهران می باشد. از آنجایی که منطقه زعفرانیه در تهران یک منطقه کوهپایه ای می باشد و اکثر ساختمان های این منطقه به صورت آپارتمانی می باشند، پس فرآیند قالیشویی باید در منطقه ای انجام پذیرد که پسماندهای آب و فاضلاب ناشی از شستشو به خوبی دفع شود. همچنین فرآیند شستشوی قالی در این مناطق نباید بیشتر از دو روز به طول بیانجامد. گاهی اوقات دیده می شود که با وجود ترافیک بالا و حجم کاری زیاد، قالیشویی ها، قالی های شستشو شده را در همان مدت زمان تحویل می دهند.



اصول اولیه قالیشویی در زعفرانیه

قالیشویی در زعفرانیه بر اساس اصول اولیه ای انجام می شود که بر اساس نیازها و فرهنگ مردم این منطقه پایه ریزی شده است. منطقه زعفرانیه یک منطقه در شمال شهر تهران و در منطقه شمیران می باشد. اکثر افراد حاضر در این منطقه گران قیمت از شهر تهران، قالی های قیمتی و گرانبهایی دارند که شستشوی آنها با روش های معمولی کمی دشوار است. در نظر بگیرید که یک قالیچه دستباف با تراکم پایین که شاید بیش از سیصد سال قدمت دارد، در دستگاه های اتوماتیک قالیشویی دچار آسیب دیدگی می شود و این آسیب دیدگی با هیچ وسیله ای قابل جبران نمی باشد. پس اکثر مواقع شستشوی قالی ها توسط دست انسان و با استفاده از فرشه های مخصوصی انجام می شود که البته فرآیند خشک کردن قالی برای کارگاه های قالیشویی در زعفرانیه با دیگر کارگاه ها کمی متفاوت است. قالی های گرانقیمت این منطقه باید توسط آفتاب خشک شوند که البته در مناطق کوهستانی تابش آفتاب زیاد در دسترس نمی باشد. پس خشک کردن قالی ها توسط دستگاه های بخارکش می باشد که در محیطی تمیز و بهداشتی ین فرآیند انجام می شود.



خدماتی همچون ترمیم قالی ها نیز در کارگاه های قالیشویی در زعفرانیه انجام می شود. این فرآیند برای ترمیم کیفیت از دست رفته قالی ها پس از شستشو یا رفع پارگی و رفوگری قالی ها انجام می شود. ممکن است که قالی ها پس از چندین مرحله شستشو، دچار پارگی شوند یا رنگ آنها در یک منطقه دچار آسیب شود که با عملیات ترمیم قالی در قالیشویی های مخصوص و با نظر کارشناسان و افراد با تجربه، این آسیب دیدگی به خوبی برطرف می شود و هیچ دغدغه ای در زمینه گسترش آن آسیب برای مشتریان به وجود نخواهد آمد.

آدرس سایت : www.carpetkardan.com

شماره تماس : 22056784
ایرانسل رایگان قالی ,قالیشویی ,منطقه ,زعفرانیه ,انجام ,فرآیند ,آسیب دیدگی ,شستشوی قالی ,ترمیم قالی ,کردن قالی ,دچار آسیب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فناوری و تلویزیون دیجیتال کامپیوترمیلاد بهترین سایت بهترین سایت دکتر پرستو دانلود رایگان فیلم و سریال , دانلود موزیک پول اینتکس دنیای عکس